۱۳۹۶ شهریور ۲۶, یکشنبه

وضعیت نامناسب یک زندانی پس از مضروب شدن توسط کادر زندان / تصاویر

مضروب شدن توسط کادر زندان / تصاویر

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که حدود دو هفته قبل توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود علیرغم شکستگی دست از دریافت خدمات پزشکی لازم محروم مانده است. شکایت او از پرسنل خاطی نیز به دلیل عدم دسترسی لازم به مراجع قضایی راه به جایی نبرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد عزیزی، زندانی محبوس در اندرزگاه ۳، سالن ۸ زندان رجایی شهر کرج مورخ ۸ شهریورماه توسط چند تن از پرستل زندان از جمله فردی به نام “کاویانی” مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
شدت ضرب و شتم در حدی بود که این زندانی پس از چند ساعت برای رسیدگی پزشکی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شد.
آقای عزیزی که از بابت دو پرونده محکوم به اعدام است پس از بازگشت به زندان با ثبت نامه ای درون زندانی به ریاست زندان اعلام کرد قصد شکایت از “مردی” مسئول حفاظت زندان رجایی کرج را دارد چرا که معتقد است به دستور او به هدف “گوشمالی” شدن مورد ضرب و شتم بی مقدمه پرسنل قرار گرفته است.
با اینحال پس از گذشت حدود ۱۸ روز از زمان مضروب شدن این زندانی به غیر از ساعات اولیه واقعه تاکنون هیچ گونه رسیدگی پزشکی به او نشده است و مسئولان زندان از طریق محدود کردن ارتباطات و عدم پاسخگویی به این زندانی مانع پیگیری های حقوقی این زندانی برای استیفای حقوق پایمال شده خود شده اند.
محمد عزیزی پیش از این نیز در مهرماه سال گذشته جزو زندانیانی بود که در اعتراض به توهین به مقدسات در زندان رجایی‌شهر کرج شرکت کرده بود و علاوه بر مضروب شدن مدتی طولانی را در سلول انفرادی به سر برده بود.
این زندانی که از بابت دو پرونده قتل و مواد مخدر به اعدام محکوم شده است همچنین در تیرماه سال گذشته نیز در اعتراض به رفتار تحقیر آمیز پرسنل زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و در شرایط غیرانسانی به مدت یک هفته با دستبند و پابند در بهداری زندان نگهداری شده بود.
تصاویر محمد عزیزی که علیرغم گذشت زمان همچنان گواه شدت ضرب و شتم و آسیب دیدگی او است را در ادامه ببینید: