۱۳۹۶ شهریور ۲۶, یکشنبه

ادامه کشتار کولبران محروم در نقاط مرزی کشور

ادامه کشتار کولبران محروم در نقاط مرزی کشور

صبح روز دوشنبه 27 شهریورماه، یک کولبر دیگر از اهالی روستای «نلاس» سردشت از شهرستان اشنویه به ضرب گلوله ماموران مرزی کشته شد.
نام این کولبر «سلیمان قادری» نام داشت.
علاوه برموارد فوق در شامگاه روز شنبه 25 شهریورماه، تعداد زیادی از کولبران در معرض تعقیب ماموران مرزی قرار  گرفتند که در نتیجه آن یک کولبر به نام « جهان محمدلو» از پرتگاه سقوط کرد واز ناحیه نخاع دچار آسیب جدی شد که پزشکان احتمال به قطع نخاع می دهند. علاوه بر آن روز جمعه 24 شهریور، ماموران نیروی انتظامی، به اتومبیل کاسبکاران کرد در جاده مهاباد- نقده در نزدیکی روستای «البلاغ» به ظن حمل کالا قاچاق آتش گشودند که یک کاسبکار به نام « حسین مهدی زاده» در اثر شدت جراحات حاصل از شلیک، کشته شد.
از این پیشتر نیز، روز دوشنبه 13 شهریور دو کولبر 45 و 21 ساله، در اثر تیر اندازی ماموران مرزی کشته شدند که در جریان این واقعه، مردم بانه و سردشت در اعتراض به کشتار کولبران، دست به تجمع مسالمت آمیز زدند، اما ماموران نیروی انتظامی با گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.
لازم به یاد آوری است که در مناطق کردنشین، به دلیل عدم سرمایه گذاری دولت ، و نبود کارخانجات، کولبران برای ادامه معیشت و سیر کردن شکم خانواده  خود مجبور به کولبری می شوند و در این مسیر هرگونه سختی را تحمل می کنند تا بتوانند شرافتمندانه زندگی کنند اما ماموران مرزبانی، به بهانه های مختلف به سوی آنان شلیک می کنند و انها را به قتل می رسانند.
سالانه تعداد بسياري از کولبران کرد در این راه جان خود را از دست می دهند و کسی هم پاسخگوی این  کشتار بی گناهان نیست.